PVM SĄSKAITŲ FAKTŪRŲ REGISTRŲ DUOMENŲ TEIKIMAS
Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) patvirtino Pridėtinės vertės mokesčio sąskaitų faktūrų registro duomenų tvarkymo ir pateikimo taisykles ir i.SAF duomenų rinkmenos aprašymą.
PVM sąskaitų faktūrų duomenis į i.SAF posistemį pridėtinės vertės mokesčio mokėtojai privalo suvesti ir gaunamų/išrašomų PVM sąskaitų faktūrų registrus VMI teikti nuo 2016 m. spalio 1 d.
PVM sąskaitų faktūrų registrų duomenis VMI privalo teikti apmokestinamieji asmenys, kurie yra registruoti PVM mokėtojais Lietuvoje. Registrus tvarkyti savo sistemose privalo ir ne PVM mokėtojai, gaunantys PVM sąskaitas faktūras.
Išrašomas PVM sąskaitas faktūras turi registruoti apmokestinamasis asmuo – pardavėjas. Išrašomos PVM sąskaitos faktūros registruojamos pagal jų išrašymo datą.
Gaunamas PVM sąskaitas faktūras turi registruoti apmokestinamasis asmuo – pirkėjas. Gaunamos PVM sąskaitos faktūros registruojamos pagal jų gavimo datą.
Mokestinio laikotarpio registrų duomenys privalo būti pateikti VMI iki kito mėnesio 20 d., jei PVM apmokestinamasis asmuo teikia PVM deklaracijas kas mėnesį.
Registrų duomenys VMI teikiami elektroniniu būdu:
- į i.SAF pateikiant suformuotą dokumentą XML formatu;
- vedant informaciją tiesiogiai i.SAF sistemoje;
- išrašant PVM sąskaitas – faktūras tiesiogiai i.SAF sistemoje;
- naudojantis žiniatinklio paslauga.
UAB „Octavus“ teiks klientų gaunamų ir išrašomų PVM sąskaitų faktūrų registrų duomenis VMI nustatytu XML formatu.
Informacijos šaltinis: VMI